Athlisi Blog

all about WELLNESS

Ναι ή όχι στην άσκηση με άδειο στομάχι;

Η απάντηση δεν είναι τόσο απλή όσο εν πρώτοις θα νόμιζε κανείς. Πολλοί ειδικοί σε θέματα φυσικής κατάστασης πιστεύουν ότι λίγο φαγητό πριν την γυμναστική παρέχει στον οργανισμό τα «καύσιμα» που χρειάζεται για να ασκηθεί αποτελεσματικά.

Ωστόσο, υπάρχουν κι αυτοί που πιστεύουν ότι με άδειο στομάχι, ο οργανισμός αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει τα αποθέματά του, καίγοντας έτσι τις θερμίδες που έχει αποθηκεύσει με τη μορφή λίπους.

Ποιος, λοιπόν, έχει δίκιο;
Η απάντηση ως φαίνεται κρύβεται κάπου στη μέση, με βάση τουλάχιστον τις έως τώρα μελέτες.

Μία από αυτές διεξήχθη το 1995, εξέτασε απ’ ευθείας το όλο θέμα και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι εθελοντές της έκαιγαν περισσότερες θερμίδες όταν γυμνάζονταν με άδειο στομάχι σε σύγκριση με τις καύσεις τους τις ημέρες που είχαν καταναλώσει ένα μικρό πρωινό γεύμα.

Εντούτοις, η διαφορά στις καύσεις δεν ήταν και τόσο μεγάλη, ενώ άλλες μελέτες έδειξαν ότι μακροπρόθεσμα το όφελος έπαυε να υπάρχει, επειδή ελλείψει φαγητού, οι ασκούμενοι δεν μπορούσαν να προπονηθούν για πολλή ώρα.

Ανάλογο συμπέρασμα είχε και μία άλλη μελέτη, του 1999, η οποία δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Ιατρική και επιστήμη στην Άθληση και την Γυμναστική». Σε αυτήν, οι ερευνητές ζήτησαν από τους εθελοντές τους να κάνουν ποδήλατο δύο πρωινά: το πρώτο, έχοντας φάει κάτι και το δεύτερο με άδειο στομάχι.

Όπως έδειξε αυτή η μελέτη, όταν οι εθελοντές ήταν νηστικοί, κουράστηκαν πολύ πιο γρήγορα και διέκοψαν την προπόνησή τους 30 λεπτά νωρίτερα απ’ ότι όταν είχαν φάει.

Ο δρ Νταίηβιντ Πρινς, επίκουρος καθηγητής Ιατρικής Αποκατάστασης στο Κολέγιο Ιατρικής Άλμπερτ Άϊνσταϊν του Πανεπιστημίου Yeshiva, στη Νέα Υόρκη, εξηγεί ότι όταν ένας άνθρωπος προπονείται νηστικός, ο οργανισμός του καίει πρώτα τους αποθηκευμένους υδατάνθρακες, ύστερα τις αποθηκευμένες πρωτεΐνες και στο τέλος λίπος.

Στο μεσοδιάστημα, ελαττώνονται τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, με συνέπεια να νιώθει κανείς το στομάχι του να «γουργουρίζει» από την πείνα. Και όταν τελικά ο ασκούμενος γυρίσει σπίτι για πρωινό, τρώει πολύ περισσότερο απ’ όσο εάν δεν είχε προπονηθεί νηστικός.

Γι’ αυτό τον λόγο, ο δρ Πρινς συνιστά ένα μικρό φρούτο πριν από την πρωινή προπόνηση, ίσα-ίσα για να τροφοδοτηθεί ο οργανισμός με ενέργεια και να κατορθώσει να γυμνασθεί σωστά.

Συμπέρασμα: Η άσκηση με άδειο στομάχι μπορεί να καίει λίγο περισσότερο λίπος, αλλά μειώνει τη διάρκεια της προπόνησης.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Information

This entry was posted on Νοέμβριος 4, 2010 by in FITNESS,ΔΙΑΤΡΟΦΗ.

Πλοήγηση

ΚΡΙΝΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Νοέμβριος 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Οκτ.   Δεκ. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε όλες τις νέες αναρτήσεις μας στο email σας! Μην ξεχάσετε να επιβεβαιώσετε την εγγραφή σας, μπαίνοντας στα email σας!
Γράψτε το email σας:

Μαζί με 16 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: