Athlisi Blog

all about WELLNESS

ΠΛΗΡΗ VS LIGHT ΠΡΟΙΟΝΤΑ

Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μια αλματώδης αύξηση ως προς την κατανάλωση των light προϊόντων. Αρκετοί πιστεύουν πως η αλόγιστη κατανάλωση αυτών των τροφίμων συμβάλλουν στη διατήρηση ή ακόμα και στη μείωση βάρους. Ισχύει αυτή η άποψη όμως;

Αρχικά, πρέπει να δούμε τι σημαίνει ο όρος light προϊόντα. Σύμφωνα με τον Κώδικα Τροφίμων και Ποτών ένα προϊόν ονομάζεται light ή lite ή slim ή άλλες παρεμφερείς ονομασίες, εφόσον οι παρερχόμενες υπ’ αυτού θερμίδες είναι μειωμένες κατά 30% από το αντίστοιχο πρότυπο προϊόν της ισχύουσας νομοθεσίας. Η μείωση αυτή δεν πρέπει να αφορά τη μείωση των πρωτεϊνών αλλά των λιπών.

Τα light τρόφιμα διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: τα προϊόντα light σε ζάχαρη και τα light  σε λίπος. Στην πρώτη κατηγορία έχει αντικατασταθεί η ζάχαρη από διάφορες γλυκαντικές ουσίες από τις οποίες οι πιο γνωστές είναι η σακχαρίνη, η ασπαρτάμη και το ακεσουλφαμικό κάλιο. Η σακχαρίνη είναι 300 φορές πιο γλυκιά από τη ζάχαρη αλλά κατά καιρούς έχει ενοχοποιηθεί ως καρκινογόνος ουσία. Η ασπαρτάμη είναι 200 φορές πιο γλυκιά από τη ζάχαρη και είναι η μοναδική που παρασκευάζεται από αμινοξέα και έχει κάποια μικρή θερμιδική αξία. Χρησιμοποιείται σε διάφορα τρόφιμα όπως αναψυκτικά, γλυκά, κρέμες, ζελέ, καραμέλες και γαλακτοκομικά προϊόντα. Το ακεσουλφαμικό κάλιο έχει επίσης, 200 φορές μεγαλύτερη γλυκαντική ικανότητα από τη ζάχαρη αλλά δε μεταβολίζεται όπως η σακχαρίνη και χρησιμοποιείται σε πολλά προϊόντα.

Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει τρόφιμα που έχουν υποστεί μείωση του λίπους κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας τους. Διακρίνονται σε τρόφιμα ελεύθερου λίπους ή 0% και σε χαμηλής περιεκτικότητας λίπους που περιέχουν λιγότερο από το 25% σε λίπος. Επίσης, υπάρχει και μια άλλη κατηγορία που τα προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας  σε λίπος είναι αυτά που περιέχουν υποκατάστατα λίπους.

Τα τελευταία χρόνια λόγω της αυξημένης κατανάλωσης των προϊόντων light δημιουργήθηκε και άλλη μια κατηγορία που αφορά τα οινοπνευματώδη προϊόντα που έχουν υποστεί και αυτά μείωση του λίπους κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας τους.

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι τα light προϊόντα δεν κάνουν θαύματα και απαιτούν προσοχή στην κατανάλωσή τους. Έχοντας την εντύπωση ότι τα τρόφιμα αυτά δεν περιέχουν αρκετές ή καθόλου θερμίδες μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση με αποτέλεσμα την αύξηση θερμίδων στο διαιτολόγιό μας από όσες θα παίρναμε με την κατανάλωση μικρότερης ποσότητας των μη διαιτητικών τροφίμων.

Πώς καταλαβαίνω ότι τα προϊόντα light είναι πράγματι light;

Για να καταλάβουμε αν ένα τρόφιμο είναι light πρέπει να διαβάζουμε προσεκτικά την ανάλυση των θρεπτικών συστατικών του προϊόντος που αναγράφεται στην ετικέτα τροφίμων. Στα προϊόντα light σε ζάχαρη θα πρέπει να αναγράφεται στην διατροφική τους ετικέτα ο όρος ασπαρτάμη διαφορετικά τα προϊόντα αυτά δεν είναι light σε ζάχαρη. Στα τρόφιμα light σε λίπος υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα προϊόντα  light δίνουν περισσότερα λιπαρά από τα μη διαιτητικά. Παράδειγμα, κάποια είδη τυριών έχουν μέχρι και 70% λίπος άρα τα light θα έχουν 35% λιπαρά. Σ’ αυτή την περίπτωση είναι καλύτερο να καταναλώσουμε τα μη διαιτητικά τυριά  με λιπαρά που είναι κοντά στα λιπαρά των light προϊόντων χωρίς να έχουν υποστεί αφαίρεση λίπους κατά τη διάρκεια επεξεργασίας τους.

Επιπλέον, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ο όρος light δεν αναφέρεται μόνο στο λίπος ή στη ζάχαρη αλλά και στο αλάτι, τη γεύση και το άρωμα  και θα πρέπει να αναγράφεται στην διατροφική ετικέτα.

Πώς χρησιμοποιούνται σωστά τα διαιτητικά προϊόντα στη μείωση του βάρους;

Για να υπάρχουν αποτελέσματα στη μείωση του βάρους με την κατανάλωση light τροφίμων θα πρέπει να περιλαμβάνονται σε μια πλήρη και θρεπτικά ισορροπημένη δίαιτα, να επιλέγονται προϊόντα που εκτός από χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπος και ζάχαρη να έχουν και χαμηλή θερμιδική αξία και  να καταναλώνονται με μέτρο και σε ποσότητες όχι μεγαλύτερες από τα μη διαιτητικά τρόφιμα.

Συμπερασματικά, τα προϊόντα light συμβάλλουν στην μείωση του βάρους αρκεί να καταναλώνονται με μέτρο και οι καταναλωτές να είναι ενημερωμένοι και να διαβάζουν πάντα την διατροφική ετικέτα. Επίσης, καλό είναι όταν τα προϊόντα αυτά περιέχουν λίπος πάνω από το 30% να χρησιμοποιούν τα κανονικά, πλήρη τρόφιμα με ανάλογη ποσότητα λίπους, χωρίς να έχουν υποστεί αφαίρεση λίπους κατά τη διάρκεια επεξεργασίας τους και σε μικρές ποσότητες. Τέλος, οι καταναλωτές θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν τα τρόφιμα αυτά στο διαιτολόγιό τους στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής που θα προέρχεται και από την κατανάλωση μη διαιτητικών τροφίμων σε μικρές ποσότητες

ΕΛΕΝΑ ΠΕΡΛΕΠΕ

ΚΛΙΝΙΚΟΣ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ – ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Information

This entry was posted on Νοέμβριος 10, 2010 by in ΔΙΑΤΡΟΦΗ,ΥΓΕΙΑ.

Πλοήγηση

ΚΡΙΝΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Νοέμβριος 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Οκτ.   Δεκ. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε όλες τις νέες αναρτήσεις μας στο email σας! Μην ξεχάσετε να επιβεβαιώσετε την εγγραφή σας, μπαίνοντας στα email σας!
Γράψτε το email σας:

Μαζί με 16 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: