Athlisi Blog

all about WELLNESS

ΔΙΑΤΡΟΦΗ & SEX!!!

Από τα αρχαία χρόνια, οι άνθρωποι έψαχναν για μαγικά ελιξήρια για να βελτιώσουν τις σεξουαλικές τους δυνατότητες και εμπειρίες…  Οι τροφές στις οποίες αποδόθηκαν αφροδισιακές ιδιότητες είναι πολλές, καθώς η διάθεση του ανθρώπου για καλύτερη σεξουαλική ζωή είναι δεδομένη, αλλά πολύ λίγα επιστημονικά στοιχεία υπάρχουν που να αποδεικνύουν ότι όλες αυτές οι τροφές έχουν αφροδισιακές ιδιότητες.

Καταρχήν, η καλή ψυχολογία και η αυτοπεποίθηση είναι απαραίτητη για την καλή σεξουαλική απόδοση, συνεπώς η υιοθέτηση ιδανικού βάρους αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα στην καλή σεξουαλική ζωή. Επιστημονικές μελέτες αποδεικνύουν ότι υπερβαρα άτομα που έχασαν βάρος βελτίωσαν κατά πολύ τη σεξουαλική τους ζωή.

Η άποψη ότι ένα ρομαντικό γεύμα με κρέας, κρασί και επιδόρπιο αποτελεί την καλύτερη διατροφική επιλογή καθώς έτσι αυξάνεται η σεξουαλικότητα, είναι ευρέως διαδεδομένη, αν και η μόνη πιθανή εξήγηση είναι η βελτίωση της διάθεσης. Παρόλα αυτά η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην ομαλή λειτουργία των αναπαραγωγικών οργάνων, ενώ μπορεί να αυξήσει και τα επίπεδα της σεξουαλικότητας.

Για να υπάρχει μια υγιής σεξουαλική ζωή θα πρέπει να υπάρχει και σωστή διατροφή στην καθημερινότητα του ατόμου. Η ηλικία σχετίζεται άμεσα με τα επίπεδα, την απόδοση και την αντοχή της σεξουαλικής δραστηριότητας. Με την αύξηση της ηλικίας τα επίπεδα των ορμονών αρχίζουν να μειώνονται. Η τεστοστερόνη, τα οιστρογόνα και οι ορμόνες του θυροειδούς αδένα αρχίζουν να μειώνονται μετά την ηλικία των 35 ετών. Οι επιστήμονες επισημαίνουν πως για μια καλή σεξουαλική ζωή απαιτείται η καλή λειτουργία και υγεία των κυττάρων, ο σωστός πολλαπλασιασμός τους και η παραγωγή ενέργειας, μέσω του οξυγόνου κα της καλής κυκλοφορίας του αίματος, για να ακολουθήσει το αίσθημα της ευχαρίστησης και της απόλαυσης.

Η σεξουαλική διάθεση και διέγερση οφείλονται κατά κύριο λόγο σε δύο παράγοντες: τα μηνύματα που στέλνονται από τον εγκέφαλο και την ικανότητα αντίδρασης του σώματος. Η διατροφή επηρεάζει και τις δύο διαδικασίες και μπορεί να συντελέσει στην επίτευξη των ανώτερων επιπέδων διάθεσης και ανταπόκρισης του οργανισμού. Ας πάμε να τα δούμε αναλυτικά…

Φυσιολογία

Η σεξουαλική λειτουργία ελέγχεται κατά ένα μεγάλο βαθμό από τους ενδοκρινείς αδένες με τις ορμόνες που εκκρίνουν:

Υπόφυση: αδένας που εκκρίνει ορμόνες-ρυθμιστές πολλών άλλων αδένων, όπως, για παράδειγμα, το θυρεοειδή και τα επινεφρίδια. Οι γοναδοτροπίνες, οι ορμόνες που ελέγχουν την ανάπτυξη και τη λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος σε άνδρες και γυναίκες, παράγονται στον πρόσθιο λοβό της υπόφυσης.

Επινεφρίδια: δύο μικροί αδένες στο άνω μέρος των νεφρών, που παράγουν μικρές ποσότητες σεξουαλικών ορμονών.

Σεξουαλικοί αδένες (ωοθήκες και όρχεις σε γυναίκες και άνδρες αντίστοιχα): παράγουν τα αναπαραγωγικά κύτταρα (ωάρια και σπερματοζωάρια) και ορμόνες. Οι ορμόνες (ανδρογόνα για τους άνδρες και οιστρογόνα και προγεστερόνη για τις γυναίκες) απαιτούνται για την ανάπτυξη των χαρακτηριστικών του φύλου κατά την εφηβεία και την ομαλή λειτουργία των αναπαραγωγικών οργάνων στους ενήλικους.

Τι απαιτείται: σχεδόν όλες οι βιταμίνες Β παίζουν σημαντικό ρόλο στη λειτουργία των γεννητικών αδένων και των εκκρινόμενων ορμονών τους. Οι βιταμίνες A, C και Ε συνεργάζονται με την τεστοστερόνη για την ανάπτυξη των χαρακτηριστικών του ανδρικού φύλου και την παραγωγή του σπέρματος.

Εγκέφαλος

Για τη μεταφορά των σεξουαλικών ερεθισμάτων, σημαντικές θεωρούνται οι χημικές ουσίες που μεταφέρουν τα μηνύματα από και προς τον εγκέφαλο, οι λεγόμενοι νευροδιαβιβαστές. Οι κυριότεροι νευροδιαβιβαστές που σχετίζονται με τη σεξουαλική δραστηριότητα είναι:

Ακετυλοχολίνη: βοηθά στον έλεγχο της ροής του αίματος στα γεννητικά όργανα.

Νορεπινεφρίνη: χρησιμοποιείται από το συμπαθητικό νευρικό σύστημα για τη σεξουαλική ορμή.

Ντοπαμίνη: ενεργοποιεί τη σεξουαλική διέγερση και επιθυμία.

Τι απαιτείται: οι βιταμίνες B διαδραματίζουν και εδώ καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία των νευροδιαβιβαστών, ενώ η βιταμίνη C το μαγνήσιο και το σελήνιο συντελούν στην προστασία τους από βλάβες αλλά και στη λειτουργία των μηχανισμών επιδιόρθωσης.

Οι νευροδιαβιβαστές αποτελούνται κυρίως από αμινοξέα, οπότε οι πρωτεϊνούχες τροφές παρέχουν τα απαραίτητα δομικά συστατικά για την παραγωγή τους. Συνεπώς, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, η βιταμίνη C, το μαγνήσιο και το σελήνιο και τέλος τα αμινοξέα των πρωτεϊνών (κυρίως L-αργινίνη), αποτελούν συστατικά απαραίτητα για μια υγιή σεξουαλική ζωή.

Όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά βρίσκονται:

  • Βιταμίνη Β1: φασόλια, αρακάς, φακές, καρύδια, μαύρο ρύζι, αλεύρι ολικής αλέσεως, γιαούρτι, χοιρινό κρέας
  • Βιταμίνη Β3: παντζάρι, μαγιά μπίρας, φιστίκια, ξιφίας, σολομός, τόνος, χοιρινό
  • Βιταμίνη Β6: μπανάνες, καρότα, αβοκάντο, αυγά, φιστίκια, γαρίδες, τόνος
  • Φυλικό οξύ: πράσινα λαχανικά, ρεβίθια, φιστίκια, τυρί, τόνος, σολομός
  • Βιταμίνη C: πορτοκάλια, ντομάτες, πράσινα λαχανικά
  • Β-καροτένιο: κίτρινα και κόκκινα λαχανικά, φρούτα
  • Μαγνήσιο: ψωμί και δημητριακά ολικής αλέσεως, κακάο, ξηροί καρποί, καλαμπόκι, σπανάκι
  • Σελήνιο: μαγιά, σπόροι ολικής αλέσεως
  • Ψευδάργυρος: οστρακοειδή, φασόλια αρακάς, φιστίκια, σπανάκι, ηλιόσποροι, κολοκύθια, μοσχάρι, γαλοπούλα, χοιρινό, πετιμέζι

Το σεξ όμως, δεν καίει τόσες θερμίδες όσες πιστεύουμε… Μισή ώρα έντονου σεξ, με τη συμμετοχή και των δύο συντρόφων κατά τη διάρκεια της ερωτικής πράξης, καταναλίσκονται 60-80 kcal μόνο, όσες θερμίδες περιέχει ένα σοκολατάκι… ενώ στα 10 λεπτά ενός παθιασμένου φιλιού καταναλίσκονται 30 kcal…

5 Τρόποι για την καλυτερη σεξουαλική δραστηριότητα

  1. Σωστή διατροφή
  2. Σωματική δραστηριότητα
  3. Καλή ψυχολογία και διάθεση
  4. Εγκεφαλική διέγερση
  5. Αποφυγή διεγερτικών φαρμάκων

Εν κατα κλείδι, συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι με μια σωστή, έξυπνη και υγιεινή διατροφή, με μια καλή φυσική δραστηριότητα αλλά και με καλή ψυχολογική διάθεση η λίμπιντο μπορεί να φτάσει στα ύψη και να έχουμε μια άριστη και ποιοτική σεξουαλική δραστηριότητα και κατά συνέπεια μια άριστη σεξουαλική ζωή.

ΕΛΕΝΑ ΠΕΡΛΕΠΕ

ΚΛΙΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ – ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Information

This entry was posted on Νοέμβριος 30, 2010 by in ΔΙΑΤΡΟΦΗ,ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ,ΥΓΕΙΑ.

Πλοήγηση

ΚΡΙΝΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Νοέμβριος 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Οκτ.   Δεκ. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε όλες τις νέες αναρτήσεις μας στο email σας! Μην ξεχάσετε να επιβεβαιώσετε την εγγραφή σας, μπαίνοντας στα email σας!
Γράψτε το email σας:

Μαζί με 16 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: