Athlisi Blog

all about WELLNESS

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΓΕΜΑΤΟ ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΑ!!!

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΗΣ ΔΙΑΙΤΑΣ ORAC ;

Στη σημερινή εποχή, το οξειδωτικό στρες είναι αυτό που ευθύνεται για την εμφάνιση χρόνιων εκφυλιστικών παθήσεων, όπως είναι οι καρδιαγγειακές παθήσεις, ο καρκίνος και η νόσος Alzheimer και εμπλέκεται στα στάδια της γήρανσης. Οι ενεργές μορφές οξυγόνου έχουν την ικανότητα να βλάψουν διάφορα βιολογικά μόρια όπως είναι οι πρωτείνες, τα λιπίδια και το DNA. Το ανθρώπινο σώμα διαθέτει συστήματα για την εξουδετερώσή τους αλλά δεν είναι επαρκή από μόνα τους.

Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ψάρια και ξηρούς καρπούς θεωρείται η ιδανική ως πηγή πρόσληψης αντιοξειδωτικών ουσιών. Τα μέταλλα και οι βιταμίνες που διαθέτουν, εκτός από τις πολυάριθμες  ιδιότητες που δαθέτουν, διαθέτουν και αντιοξειδωτικές ικανότητες. Τα αντιοξειδωτικά αυτά είναι: το β-καροτένιο, η βιταμίνη C,  η βιταμίνη Ε  καθώς και τα ισομέρή της (τοκοφερόλεςκαι τοκοτριενόλες) αλλά και διάφορα ιχνοστοιχεία με έμμεση αντιοξειδωτική ικανότητα όπως είναι το σελήνιο, ο ψευδάργυρος και ο χαλκός.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΕΙΚΤΗΣ ORAC ;

Ο δείκτης ORAC μας επιτρέπει να γνωρίζουμε τη δύναμη που διαθέτει ένα τρόφιμο ώστε να καταστρέψει τις ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται ως παραπροιόντα του μεταβολισμού. Στην ουσία, ο δείκτης  ORAC αποτελεί το αντιοξειδωτικό «νόμισμα» του οργανισμού, δηλαδή τη μονάδα μέτρησης της ανιοξειδωτικής απαίτησης και πρόσληψης. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τη μονάδα μέτρησης της ενέργειας που είναι οι θερμίδες. Με πιο απλά λόγια, ο δείκτης ORAC αποτελεί τη «θερμίδα» των αντιοξειδωτικών. Οι καθημερινές απαιτήσεις του οργανισμού σε αντιοξειδωτικά κυμαίνονται στις 3.000-5.000 μονάδες ORAC.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΓΕΜΑΤΟ ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΑ!!!

ΣΑΛΑΤΕΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΑΛΑΤΑ

  • Αποτελείται από λάχανο, κόκκινες και πράσινες πιπεριές, καρότο, μαϊντανό, σκόρδο και ξύδι.
  • Είναι μια σαλάτα πλούσια σε Βιταμίνες, φυτικές ίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά.
  • Το λάχανο είναι γνωστό από τα αρχαία χρόνια για τις αντικαρκινικές ιδιότητες που διαθέτει, χάρη σ’ ένα φυτοχημικό συστατικό, την ινδολη-3-καρβινόλη.
  • Το σκόρδο διαθέτει μια ουσία με ιδιαίτερα ευεργετική δράση την αλλισίνη με αντιοξειδωτική ικανότητα. Δρα ενάντια της χοληστερόλης και των λιπιδίων του αίματος. Πιο συγκεκριμένα, πολλές κλινικές έρευνες έδειξαν μια σημαντική μείωση της ολικής χοληστερόλης του αίματος μετά από χορήγηση σκόρδου.
  • Αποδίδει 1,034 μονάδες ORAC

ΣΑΛΑΤΑ ΩΜΗ ΜΕ ΤΥΡΙ, ΚΑΡΥΔΙΑ, ΣΟΥΣΑΜΙ, ΦΑΣΟΛΙΑ ΜΑΥΡΟΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΧΛΑΔΙ

  • Αποτελεί από μόνη της ένα πλήρες γεύμα εφόσον προσφέρει ενέργεια, Βιταμίνες, φυτικές ίνες, κάλιο, νάτριο, ασβέστιο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, σίδηρο και ω-3 λιπαρά οξέα.
  • Το ντρέσιγκ της σαλάτας  μπορεί να είναι με μουστάρδα, ρίγανη, μέλι, λεμόνι ή ξύδι μπαλσάμικο προσφέροντας στον οργανισμό μια «βόμβα» αντιοξειδωτικών.
  • Αποδίδει 2.548 μονάδες ORAC

ΣΑΛΑΤΑ ΜΑΡΟΥΛΙ, ΡΟΚΑ, ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ, ΛΙΑΣΤΕΣ ΝΤΟΜΑΤΕΣ, ΣΟΥΣΑΜΙ ΚΑΙ ΞΥΔΙ ΜΠΑΛΣΑΜΙΚΟ

  • Προσφέρει  Βιταμίνη C, Βιταμίνες,  κάλιο, νάτριο, σίδηρο, ασβέστιο, φυτικές ίνες και πολλά άλλα θρεπτικά πολύτιμα θρεπτικά συστατικά προσφέροντας υγεία και ευεξία στον οργανισμό.
  • Αποδίδει 2.080 μονάδες ORAC

ΚΥΡΙΩΣ ΓΕΥΜΑ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΕΜΙΣΤΗ ΓΑΛΟΠΟΥΛΑ

  • Αποτελείται από διάφορα υλικά όπως: κρεμμύδι, κρασί,  κάστανα, σταφίδες, καρύδια, ξινόμηλα, κουκουνάρι, ρύζι και πατάτες
  • Είναι ένα γεύμα πλούσιο σε Βιταμίνες του συμπλέγματος Β , φολικό οξύ, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, νάτριο, ψευδάργυρο, τανίνες, πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, σύνθετους υδατάνθρακες και ω-3 λιπαρά οξέα  και φυσικά πλούσιο σε αντιοξειδωτικά
  • Αποδίδει 3.424 μονάδες ORAC

ΦΙΛΕΤΑΚΙΑ ΓΑΛΟΠΟΥΛΑΣ ΜΕ ΣΑΛΤΣΑ ΛΕΜΟΝΙΟΥ

  • Αποτελεί ένα γεύμα με άριστη πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, σίδηρο, ασβέστιο, Βιταμίνη C, Βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.
  • Το λεμόνι περιέχει πολλά φλαβονοειδή και έχει πολύ υπολογίσιμη  αντιμικροβιακή δράση. Η βιταμίνη C που περιέχει βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου από τα τρόφιμα. Αν το αναμείξετε με μέλι ίσως να σας φανεί  λιγότερο ξινό. Ξεπλένει τις τοξίνες από τα κρέατα και εξουδετερώνει τη μεταλλαξογόνο (και καρκινογόνο)δράση του καμένου φαγητού.
  • Το θυμάρι είναι πλούσιο σε Βιταμίνες, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, αμινοξέα, σίδηρο, μαγγάνιο και φώσφορο  Έχει πολλά οφέλη για την υγεία, βοηθά στην πέψη, το βήχα, τη βρογχίτιδα και το κρύωμα. Επίσης, λειτουργεί ως αποτελεσματικό αντισηπτικό κατά τσιμπήματα εντόμων.
  • Αποδίδει 1.534 μονάδες ORAC

ΧΟΙΡΙΝΟ ΡΟΛΟ ΜΕ ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ

  • Ένα γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, Βιταμίνες, σίδηρο, νιασίνη, φώσφορο, κάλιο, νάτριο και ψευδάργυρο.
  • Τα δαμάσκηνα αποτελούν καλή πηγή βιταμινών Α και C, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες με αποτέλεσμα να συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου.
  • Επιπλέον έχουν μέγιστη αντιοξειδωτική ικανότητα και αποτελούν ασπίδα του οργανισμού από παθήσεις όπως καρδιοπάθεια  αλλά έχουν και την ικανότητα να επιβραδύνουν την γήρανση του σώματος. Μάλιστα τα αποξηραμένα έχουν εξαπλάσια αντιοξειδωτική ικανότητα από τα φρέσκα. Περιέχουν κάλιο, ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο και μαγνήσιο.
  • Τα ξηρά δαμάσκηνα αποτελούν χρήσιμη τροφή τόσο στην καθημερινή μας διατροφή μας όσο και κατά την περίοδο δίαιτας καθώς μας γεμίζουν ενέργεια και μας βοηθούν να αποφύγουμε κάποιες θερμίδες.
  • Μπορείτε να καταναλώνετε καθημερινά δύο με τρία αποξηραμένα δαμάσκηνα, επιβραδύνουν την διαδικασία πέψης και καθυστερούν ή ξεγελούν την πείνα μας.
  • Αποδίδει 2.004 μονάδες ORAC

ΜΟΣΧΑΡΑΚΙ ΝΟΥΑ ΜΕ ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ, ΒΕΡΙΚΟΚΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΑΝΑ

  • Άριστη πηγή  πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας και σιδήρου. Περιέχει βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.
  • Το πάντρεμα του κρέατος με τα φρούτα του δίνει μια ξεχωριστή γεύση προσφέροντας στον οργανισμό ιδιαίτερη αντιοξειδωτική ικανότητα.
  • Τα βερίκοκα περιέχουν σάκχαρα, φυτικές ίνες, είναι πλούσια σε Βιταμίνες και  β- καροτένιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, ασβέστιο και ψευδάργυρο.
  • Τα κάστανα περιέχουν νερό, πρωτεΐνη, λιπαρά, υδατάνθρακες,  φυτικές ίνες, ασβέστιο, ψευδάργυρο, σίδηρο, νάτριο και κάλιο, ουσίες με αντιοξειδωτική ικανότητα.
  • Αποδίδει 1.971 μονάδες ORAC

ΓΛΥΚΑ

ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ

  • Αποτελεί ένα από τα πατροπαράδοτα γλυκίσματα των Χριστουγέννων.
  • Περιέχει βούτυρο, ζάχαρη άχνη, αυγά, αμύγδαλα, βανίλιες, αλεύρι και σόδα
  • Η αντιοξειδωτική δράση του κουραμπιέ εστιάζει στην περιεκτικότητά του σε αμύγδαλα.
  • Τα αμύγδαλα αποδίδουν 165 θερμίδες ανά χούφτα (30 γρ.) και περιέχουν 9 γρ. μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, πολύ χαμηλά επίπεδα κορεσμένων λιπαρών και καθόλου χοληστερόλη. Μία χούφτα αμύγδαλων παρέχει το 35% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνη Ε, που είναι σημαντικό αντιοξειδωτικό συστατικό για τον ανθρώπινο οργανισμό.
  • Αποδίδει 900 μονάδες  ORAC

ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ

  • Υπερτερεί από θρεπτικής πλευράς, των άλλων Χριστουγεννιάτικων γλυκισμάτων.
  • Αποτελείται από αλεύρι, ζάχαρη, χυμό και ξύσμα πορτοκαλιού ή ξύσμα λεμονιού, ελαιόλαδο, κανέλα και γαρύφαλλο από αρωματικά, μέλι και καρύδια.
  • Το ελαιόλαδο αποτελεί πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών βιταμινών (κυρίως Ε) και μονοακόρεστων λιπαρών, ενώ τα καρύδια προσφέρουν απαραίτητα πολυακόρεστα λιπαρά, καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Με άλλα λόγια, τα λιπαρά του μελομακάρονου είναι ωφέλιμα, καθώς πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει την καρδιοπροστατευτική τους δράση.
  • Η κανέλλα αποτελεί ένα εξαίρετο μπαχαρικό, πλούσιο σε αιθέρια έλαια, με ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία. Μάλιστα, η κανέλλα περιέχει και μικρή ποσότητα σιδήρου η οποία έχει και μεγάλη βιοδιαθεσιμότητα, ειδικά όταν συνδυάζεται με τη βιταμίνη C του ξύσματος ή του χυμού πορτοκάλι.
  • Αποδίδει 1.264 μονάδες  ORAC

ΔΙΠΛΕΣ

  • Για την παρασκευή τους απαιτούνται: αυγά, καρύδια, αλεύρι, μέλι και ζάχαρη.
  • Είναι ένα γλυκό με μεγάλη περιεκτικότητα σε ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα, ένζυμα, Βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, νερό, οργανικά οξέα, πρωτεΐνες και αμινοξέα, παντοθενικό και φολικό οξύ και φυσικές αρωματικές ύλες με αντιοξειδωτική δράση.
  • Επειδή όμως τηγανίζονται χρειάζεται προσοχή στην κατανάλωσή τους.
  • Αποδίδει 867 μονάδες ORAC

ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ

  • Αποτελείται από βούτυρο, αυγά, κονιάκ, ζάχαρη, ξύσμα και χυμός πορτοκαλιών, αλεύρι, μπέικιν πάουντερ, σόδα και ζάχαρη άχνη.
  • Αποτελεί μια υγιεινή διατροφική επιλογή καθώς είναι πλούσια σε πρωτινές υψηλής βιολογικής αξίας, νιασίνη, βιοτίνη, σίδηρο, κάλιο, νάτριο, Βιταμίνη Α,C,  Βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία και καλή περιεκτικότητα σε HDL χοληστερόλη.
  • Η Βιταμίνη C είναι γνωστή για την αντιοξειδωτική της δράση στον ανθρώπινο οργανισμό. Κάποιες από τις ιδιότητές της είναι: ελαστικότητα και λεύκανση της επιδερμίδας, καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες και συντελεί στη σύνθεση κολλαγόνου.
  • Αποδίδει 620 μονάδες ORAC

ΠΟΤΟ

ΚΡΑΣΙ ΚΟΚΚΙΝΟ

  • Το κρασί, λόγω κάποιων ενώσεων που περιέχει (πολυφαινόλες), ανεβάζει τα επίπεδα της HDL χοληστερόλης (καλής), ενώ την ίδια στιγμή μειώνονται οι τιμές της LDL χοληστερόλης (κακής).
  • Ορισμένες έρευνες έχουν συσχετίσει την ήπια κατανάλωση κρασιού με μικρότερη πιθανότητα ανάπτυξης καρκίνου. Το κόκκινο κρασί, λόγω της αντιοξειδωτικής ουσίας ρεσβερατρόλης που περιέχει. Επίσης, έχει σημαντικές αντιφλεγμονώδεις και αντικαρκινικές ιδιότητες, ενώ παράλληλα μπορεί να προσφέρει προστασία και στους νευρώνες του εγκεφάλου.
  • Ακόμη, οι αντιοξειδωτικές ουσίες του κρασιού (φλαβονοειδείς) έχουν ευεργετικές επιδράσεις στην καρδιά και την αρτηριακή πίεση.
  • Αποδίδει 3,873 μονάδες ORAC τα 100 γρ

Συμπερασματικά, το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι μπορεί να είναι υγιεινό και πλούσιο σε αντιοξειδωτικά προσφέροντας, υγεία, ευεξία, ενυδάτωση, ενέργεια και πάνω απ’ όλα θρεπτικά συστατικά που τα έχει καθημερινά ανάγκη ο ανθρώπινος οργανισμός.

Με μια τέτοιου είδους διατροφή μπορούμε να απολαύσουμε τις Χριστουγεννιάτικες  γιορτές χωρίς να αυξήσουμε το σωματικό μας βάρος και βέβαια χωρίς να στερούμαστε τις γιορτινές απολαύσεις.

ΕΛΕΝΑ ΠΕΡΛΕΠΕ

ΚΛΙΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

ΚΡΙΝΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Δεκέμβριος 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Νοέ.   Ιαν. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε όλες τις νέες αναρτήσεις μας στο email σας! Μην ξεχάσετε να επιβεβαιώσετε την εγγραφή σας, μπαίνοντας στα email σας!
Γράψτε το email σας:

Μαζί με 16 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: