Athlisi Blog

all about WELLNESS

Η καλύτερη ώρα της ημέρας για γυμναστική

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η γυμναστική σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας είναι πολύ καλύτερη από το να διάγει κανείς καθιστική ζωή. Ωστόσο, φαίνεται να υπάρχουν διαφορές μεταξύ της άσκησης νωρίς το πρωί και αυτής το απόγευμα. Ποια θα ήταν η καλύτερη ώρα για να ακολουθήσουμε το πρόγραμμα γυμναστικής μας;

Σε διάφορες μελέτες παγκοσμίως, έχει αναφερθεί ότι αρκετοί δείκτες της φυσικής κατάστασης – μεταξύ αυτών η δύναμη, ο χρόνος αντίδρασης και η αεροβική ικανότητα – είναι ελαφρώς καλύτεροι όταν γυμνάζεται κανείς στο χρονικό διάστημα μεταξύ των ωρών 15:30-18:30 το απόγευμα. Η πιθανή εξήγηση αυτής της διαφοράς είναι απλή: η θερμοκρασία και τα ορμονικά επίπεδα του οργανισμού είναι στο υψηλότερο σημείο τους αργά το απόγευμα, καθιστώντας τους μυς πιο ευλύγιστους και παράγοντας την καλύτερη αναλογία τεστοστερόνης (ορμόνη που «χτίζει» τους μυς) προς κορτιζόλη (ορμόνη που αποδυναμώνει τους μυς).
Είναι αλήθεια ότι δεν υπάρχει απόλυτη ομοφωνία σχετικά με την καλύτερη ώρα για γυμναστική, όμως οι περισσότερες επιστημονικές γνώμες υποστηρίζουν την ανωτέρω πεποίθηση. Είναι γνωστό ότι πολλοί άνθρωποι νιώθουν πιο ενεργητικοί και έτοιμοι το πρωί. Ωστόσο, με βάση τους κιρκάδιους ρυθμούς (το εσωτερικό ρολόι του οργανισμού που ρυθμίζει τον κύκλο των λειτουργιών αλλά και της διάθεσης), νωρίς το απόγευμα η μυϊκή δύναμη βρίσκεται στη μέγιστη ισχύ της, επομένως και ο κίνδυνος τραυματισμού είναι μικρότερος, αλλά και συνολικά ο οργανισμός είναι σε μεγαλύτερη ετοιμότητα.
Για όσους προετοιμάζονται για να συμμετάσχουν σε αθλητικούς αγώνες, είναι καλό να προγραμματίζουν την προπόνησή τους ανάλογα με την ώρα των αγώνων, για να μην αιφνιδιάζεται το σώμα τους. Με άλλα λόγια, αν πρόκειται να συμμετάσχει κάποιος σε μαραθώνιο δρόμο που θα αρχίσει νωρίς το πρωί, καλό θα είναι να προπονείται νωρίς το πρωί όλο τον προηγούμενο καιρό. Σε διαφορετική περίπτωση, καλύτερη ώρα προπόνησης θα είναι νωρίς το απόγευμα.
Πάντως, οι διαφορές στη φυσική δραστηριότητα είναι μικρές, καθώς ο οργανισμός μπορεί να προσαρμόζεται στην ώρα που προπονείται κανείς. Το κλειδί, σε κάθε περίπτωση, είναι να προσαρμόζει κανείς την προπόνηση στο ωράριό του και όχι το αντίστροφο.
Αντώνης Κουσούλης
ΠΗΓΗ http://www.ageofbasketball.net
ALL ABOUT BASKETBALL COACH

Advertisements

5 comments on “Η καλύτερη ώρα της ημέρας για γυμναστική

  1. Παράθεμα: Η καλύτερη ώρα της ημέρας για γυμναστική « thousandnews

  2. jokobellin
    Μαρτίου 27, 2011

    Άμα εργάζεσαι 15:30-18:30 το απόγευμα, τι κάνεις;

    http://wp.me/p1mM7f-1e7

    • athlisi
      Μαρτίου 27, 2011

      ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΧΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΟΥ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΠΩΣ ΓΥΜΝΑΖΕΣΑΙ ΟΠΟΤΕ ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΣΥ…….ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΠΡΩΙ ΑΛΛΙΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΟΥ,ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΒΕΒΑΙΑ ΠΩΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΗ

    • Μανωλης Ισχακης
      Φεβρουαρίου 6, 2012

      Παλια άκουγα οτι η καλύτερη ώρα είναι το πρωί. Ύστερα απο κάποιες πληροφορίες με ειδικούς αλλά και προσωπική εμπειρία, κατέληξη οτι η καλύτερη ώρα είναι το απόγευμα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Πλοήγηση

ΚΡΙΝΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Μαρτίου 2011
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ.   Απρ. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε όλες τις νέες αναρτήσεις μας στο email σας! Μην ξεχάσετε να επιβεβαιώσετε την εγγραφή σας, μπαίνοντας στα email σας!
Γράψτε το email σας:

Μαζί με 16 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: