Athlisi Blog

all about WELLNESS

ΜΑΥΡΗ VS ΑΣΠΡΗ ΖΑΧΑΡΗ

Τι είναι η ζάχαρη;
Η ζάχαρη είναι ένας απλός υδατάνθρακας. Αποδίδει 20 θερμίδες το ένα κουταλάκι του γλυκού χωρητικότητας 5 gr. Στην καθημερινή πράξη τη συναντάμε σε διάφορες μορφές, όπως για παράδειγμα, σαν σουκρόζη που έχει επιτραπέζια χρήση στον καφέ και στο τσάι, σαν φρουκτόζη που βρίσκεται στα φρούτα και το μέλι, σαν λακτόζη στο γάλα και σαν γλυκόζη που είναι πιο απλή μορφή ζάχαρης και αποτελεί βασικό συστατικό του αμύλου μετά τη διάσπαση του υδατάνθρακα σε απλούστερα συστατικά του μεταβολισμού. Επίσης, η γλυκόζη κυκλοφορεί στο αίμα και συχνά αναφέρεται ως » σάκχαρο του αίματος που παρέχει ενέργεια στον οργανισμό και κυρίως στον εγκέφαλο, στην καρδιά και στους μυς.»

ΜΑΥΡΗ VS ΑΣΠΡΗ ΖΑΧΑΡΗ
Η μαύρη ή αλλιώς ακατέργαστη ζάχαρη και η άσπρη ή διαφορετικά λευκή ή κρυσταλλική κατεργασμένη ζάχαρη παρέχουν περίπου τις ίδιες θερμίδες στον οργανισμό αλλά έχουν κάποιες διαφορές μεταξύ τους:

ΜΑΥΡΗ ΖΑΧΑΡΗ
-Όπως γίνεται φανερό και από την ονομασία της δεν έχει υποστεί καμιά επεξεργασία κατά τη διάρκεια της παρασκευής της
-Παρέχει θρεπτικά συστατικά, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, στον οργανισμό
-Περιέχει ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα μετάλλων όπως κάλιο, μαγνήσιο, ιχνοστοιχεία όπως ψευδάργυρο, φώσφορο, χαλκό, μαγγάνιο και ορισμένες βιταμίνες του συμπλέγματος Β
-Περιέχει τη μελάσα όπου οφείλεται και το σκούρο χρώμα της και δίνει γλυκόπικρη γεύση

ΑΣΠΡΗ ΖΑΧΑΡΗ
-Κατά τη διάρκεια της παρασκευή της δέχεται επεξεργασία της ύλης της σε κάποιο βαθμό
-Παρέχει κενές θερμίδες στον οργανισμό
-Δεν περιέχει βιταμίνες και έχει σε μικρότερο βαθμό μέταλλα
-Έχει γλυκιά γεύση με αποτέλεσμα να είναι προτιμότερη από τη μαύρη ζάχαρη

Συμπερασματικά, η μαύρη ζάχαρη θεωρείται πιο υγιεινή από την λευκή ζάχαρη. Η ποσότητα όμως, των ιχνοστοιχείων και των μετάλλων που παίρνουμε από την μαύρη ζάχαρη είναι πάρα πολύ μικρή. Καλό λοιπόν, είναι να αποφεύγεται η υπερκατανάλωση της ζάχαρης στην καθημερινή μας πράξη. Μια καλή σύσταση κατανάλωσης της ζάχαρης είναι 3-4 κουταλάκια του γλυκού την ημέρα και περιορισμός στην κατανάλωση αναψυκτικών ( προτιμήστε τα light ), μαρμελάδας, μελιού και γλυκών καθώς και τη ζάχαρη που βρίσκεται στα επεξεργασμένα τρόφιμα. ΠΡΟΣΟΧΗ στα τρόφιμα με » κρυμμένη » ζάχαρη.

Περλεπέ Ελένη
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

ΚΡΙΝΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Απρίλιος 2011
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ.   Μάι. »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε όλες τις νέες αναρτήσεις μας στο email σας! Μην ξεχάσετε να επιβεβαιώσετε την εγγραφή σας, μπαίνοντας στα email σας!
Γράψτε το email σας:

Μαζί με 16 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: